Boli sme sa pozrieť na novú Škodu Fabiu

25. októbra 2021
25. októbra 2021 reatic

Boli sme sa pozrieť na novú Škodu Fabiu

🚘 BOLI SME SA POZRIEŤ NA NOVÚ FABIU

V showroomoch Škoda sa objavila nová, už štvrtá generácía auta Škoda Fabia. Fabia je veľmi populárnym autom jednak vo firemných flotilách a zároveň medzi bežnými užívateľmi. Nižšie nájdete naše pocity z testovacej jazdy a obhliadky🙂

Škoda Fabia 2021 Recenzia

🟢 KVALITA SPRACOVANIA

Ako prvé sme si všimli lepšiu kvalitu spracovania interiéru oproti minulej generácii. Plasty ani rukoväte už nevŕzgajú, interiér pôsobí robustnejším dojmom. Potešili nás aj farebné detaily v interiéri ktorý pôsobí celkovo ”hravým” dojmom. Fabia navyše citeľne exteríérovo aj interiérovo narástla, čo hodnotíme kladne.

🟢 MOTOR

Lepší je aj pocit z motora. Vo verzii ktorú sme jazdili bol trojvalec 1.0 TSI vo verzii s výkonom 81kw. Z predošlej generácie sme si zvykli, že trojvalec pôsobil “roztrasene” a v kabíne bolo chýbajúci valec cítiť. Po novom už v kabíne trojvalec takmer nerozoznáte od štvorvalca, za čo sú významné plusové body. Výkonovo táto verzia úplne postačuje, dlhodobá spotreba sa pohybovala podľa počítača na úrovni 6.7 l/100 km.

🟡 PREVODOVKA

Prevodovka v testovanom aute bola automatická dvojspojka DSG. Radenie je hladké, rýchle a pri kľudnej jazde nepozorovateľné, tak ako to pri dobrej dvojspojke má byť. Dojem z prevodovky ale pokazila pomerná agresivita spojky pri rozbiehaní (rýchle uvoľnovanie spojky) a podtáčanie motora pri kľudnej jazde, ako už v dnešnej dobe býva zvykom.

🟡 PODVOZOK

Cítili sme zlepšenie hlučnosti podvozku pri prejazde nerovnosťami v porovnaní s predošlou generáciou, avšak stále sme s hlukom od podvozku neboli spokojní. Platforma MQB, na ktorej je nová Fabia postavená, je známa prenášaním rán od podvozku do celej kabiny. V tejto triede vozidiel môžeme hovoriť o priemernej hlučnosti podvozku.

🟡 INFOTAINMENT A ELEKTRONIKA

Infotainment pôsobil rýchlo a bez mrznutia (v porovnaní so staršími modelmi Škoda), navyše je celkom prehľadný. Určite poteší aj bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto. Dobrou vychytávkou je aj USB-C port v pravej strane základne stredného spátného zrkadla, ktorý je určený na napájanie autokamery. Virtuálne budíky sú príjemné a ponúkajú zobrazenie užitočných údajov, najmä mapy medzi budíkmi otáčok a rýchlosti. Vadí nám minimálne 10 rokov nezmenené ovládanie tempomatu páčkou pod volantom, na ktoré si nie každý zvykne. Absolútne kritickým bodom je ovládanie klímy, ktoré sa takmer kompletne spolieha na dotykový displej infotainmentu. Stránka s ovládaním klímy je neprehľadná, úplne zbytočne komplikovaná, a z vlastnej skúsenosti sa veľmi ťažko používa počas jazdy, čo môže viesť až k nehode.

🔴 CENA

Na záver si nechávame cenu. Cena modelu ktorý sme testovali prekračovala 18500€, čo je na auto tejto triedy neprimerane veľa. V tejto cenovej kategórii môžete mať slušne vybavené auto ktoré je o triedu vyššie, alebo ušetriť 3-5000€ za auto inej značky. Zvážte alternatívy a novú Fabiu kúpte len vtedy, pokiaľ ste presvedčení, že vyššia cena je pre Vás prijateľná.

, , ,